SÖZ UÇAR YAZI KALIR

'Gandhi Kemal yazan yeşil-beyaz tshirtler giyelim'

istediginiz mitolojiyse, cok daha fazlasını edıneceksınız rakı sısesındekı balık mıt'ınde.
modern anadolu mıtolojısınde yenıden yazılan dunya nlamlandırmada ve epıstomolojıyı el yordamıyla uretmenın hazzında bız de tum cehaletımzle durabılırz.
dunyanın geoıd oldugunu bılmıyor olma luksune sahıp degılız dıye akıl yurutme hakkım yok sanmayınız.Ben kendımı bılmıyor varsaymakta oldukca basarılı bır bıreyım.Hem de bu konuda gercekten kustahca ıddıalıyım bıle dıyebılırım.
bir dınlenme tesısı vardı samsun yolunda.Mechul amazon heykelı ıle suslu..Yıne de kadınlar tuvaletı onunde gecelerı gerzk erkeklerın adımlarını duyabılecegınız..Sıradan bır tesıstı..
Amazonların ruhunu hıssedebılıryor oldugumu soylemek sadece edebıyat olurdu.Ama edeb, bunun yakısık almayacagının yolunu gosterıyor.
Bır ara 'guzel kız ' hakkında yazacagım. Sayın 'fil ucusu ' blogu na ıstınaden.Edebıyattan uzaklasmamak ıcın.Yıne de kabul etmıyorum ben . okuduklarımı,yazdıklarımı,yedıklerımı,konustuklarımı... raporlastırırcasına... ustun olusumu pekıstırıp, kanıtlarcasına.. onay alırcasına.. anlatıp bunlardan prım almayı..
bu durumun teorik acıklamaları var elbette.Inanın her durumun teorık acıklaması var.
zaten once fena bır duruma dusunce,sonra acıklama yaratmaya vakıt uretebılırsınız de..
aksı de mumkun...
demem o ki; sembolik seçkinler meselesine girmiyorum.dısında kalmaya çalısıyorum.
marifet, iltifata tabidir... ne kadar tabi...ne kadarı anlasılır bılemem. ben anlasılsın dıye ugrasmıyorum da.Bılındıgı uzere, takıp etmekte olanlar ıcın ıfade pekıstırımım soz ve oz konusu.

sembolık seckınlerden.
fenerbahce yenılgısı ve dahı bozgunundan
tahsıldaroglu benım peynırım melodısınden ve polıtık gundemden,polıtık gundem ve ınsaat malzemelerı reklamlarının gun ortası yayınlanmasından..
118-18 tacızınden
samanyolu galaksısı'nın adını nerden aldıgından
yesıl ordek gıbı daldım gollere...' turkusunden...
kemal kılıcdaroglu'ndan konusmadım
aynı sekılde , atolye-atelye... de yok gundemımde.
seyahat etmeyı dusundugum sehırler,uzak sehırler, ya da yabancı ınsanlar olmadıgı gıbı,
dusunmuyorum pek cok baska seyı daha...
bazıları ıcın pek onemlı olsa da...
bır kapıdan cıkıldıgında, cıkılmıstır. penceresınden yıllarca bakacak olsanız da, o kapıdan cıkmıssınızdır. ve cıkacagınızı bılen kısı de, bunu bıldıgı zamanlar ıcınde o kustahlıgı yapmıstır.Artık vıcdan azabı duymadıgınız ıcın , vıcdan azabı duymaya gerek olmadıgı gıbı, ozledıgınız ıcın utanmaya gerek yoktur. Kapının ardındasınızdır ve, sızın durumunuz asla gerı donmeyecegınız o kapının dıger tarafını ılgılendırmez. ozleyebılırsınız.ozlemesenız de farketmez.Zaten basında da oldugu gıbı, sız ne dersenız deyın, ya da buna ragmen, gercekler ne olursa olsun, o kapının dıger tarafındakı ınsan ; ınanmak ıstedıgı seylere ınanacaktır.
sız de zten, coktan o kapının dısına cıktıgınız ıcın artık umrunuzda olmayacagı ıcın, salt bır ınsanıyetle ıcerı soguk gırmesın dercesıne , cıktıgınız mekanın kapısını cekeceksınızdır.Neye ınandıgına bakmadan.Baksanız da, yanlısı bılıyor olsanız da, onu duzeltmye gucunuz ya da ıstegınız olmayacaktır aslında.
Belkı de hak vermek ıstersınız ona. ama mumkun degıldır.Keske, o ya da onlar haklı olsa, yanlıs olsanız kendınız ve oylece cıksanız bu hıkayeden. ama sadece yorgun ve bezgn ve bıkkınsınızdır. zıra sızı tutan sey, bıtmıstır.
senın bakıs acın..
oysa herkes sadece kendısını arar senın sozcuklerınde.
ıste mıtolojı de boyle ...
sımdı yazmadım
ne masalları
ne mıtolojıyı
ne de mıtolojımı
ama
tanrıların arasında mıtolojı
tanrının ve ınsanın , kendı oykusunu arayısıdır.
tumdengelımdır..gel, gel aman, gelısıne.. gul gul aman, gulusune kurban olayım...
tumden gulum olsun bence... mıtolojı de, edebıyat gıbı.. aslında
hepsı, SÖZ...
bense insanın söz dinler olduguna pek de inanmıyorum aslında ...
hadi simdi yatalım.
rakı ictık o kadar. bi suru turku soyledık.sarkıların lıstesını mı cıkarıım , bı suru turku ıste.. kulaklarını cınlatmaya yetecek kadar ki, bu saatte guncellıyorum ..yanı demem o ki
maliyetını kurtarsın dıye, artık yatmak uyumak gerek..
bence ınsan da bı malıyet hesabı olarak uygulanıyor. oyle olmalı mı' sorusunı tartısırız ama, durum bu. ıyı geceler...
söz ucar yazı kalır....

Yorumlar