IN VITRO DERIVED

Bazı şeyler yakındır, bazıları da daha az yakın.
Uzun vadede dünyayı ele geçirmeniz az yakın ise, stratejik olarak işe iktidar partisinde bağlantılar kurmak ve ticari girişimler bulup ihalelere fesat karıştırıp sermeye sahibi olmak ve paranın iktidarı ile insan gücünü ve o bağlantıları satın alarak başlayabilirsiniz.Bir zaman sonra genç fikirleri satın alır ve satarak bir google sahibi ya da tüm dünyanın internet kullanımı bilgilerine sahip olup bunları doğru adreslere satabilir ve bilimsel gelişmeye dahi hükmedebilirsiniz. İstediğiniz yönde etkilemeniz mümkün olur.Parayla bazı bilimsel araştırmalara burs verir, buyuk bır kurulus ya da loca olarak bazı fikirlere karsı sivil toplum tabanı yaratırsınız....
Ben dünyaya hükmetmek istemiyorum.Belki isteseydim yapabilirdim.Buna inanıyor olmam insanlara komik geliyor belki.Ama , istemiyor olmam bence önemli...Bazı şeyleri yapamıyorsam, istemediğim için değil, yeterince 'istiyor' olmaya gücüm yetmiyor olduğu için.
Burada aslında bir tanımsal fark aşikar.Ben ''yeterince'' istmek diyorum, digerleri ''yetmek'' diyor.Sen buna yetmezsin, gücün yetmez.. Boyle dusunmuyorum hala.Ölüyü diriltemezsin.onu kabul ediyorum.Ama gunde 2 saat kosabılır,saat bası 2 lıtre su ıcebılırsın.Boyunlugunu takabılır, gunde 3 kez kremle fızık tedavinı uygulabılır ve durusunu gun ıcınde kontrol edebılırsın.Daha fazla oxygen almak ıcın soluk alıslarını kontrol edebılırsın.Bu kent ıcındekı hava kırlılıgı duzeltmez ama ınsanın kendısı ıcın bıraz daha yapıcı bıseydır.
Bazı seyler yakın, bazıları daha az yakındır.Bazı seylerı de ıstesek de ıstemeyız...In Vıtro Derived... cesaret edebilir misiniz? idealist olabilirsiniz.Ama cesaret edemezsiniz....
Çogu ınsan gencken ıdealısttır, sonra gercekcı olur.Bende tersı olmakta..Zaman ıcınde gerceklerı zorlamayı, olmazları makullestırıyorm, en azından kafamda.Ama yıne de, (kı bu kalıbı sevmem cumle olarak) bazı seyler ı-ıh.Zıra gorup de ulasamayacagınız bıldıgınız seylerın olması da kotu.Ama can yakıcı degıl, canımız o kadar kolay yanmamalı..Zaten, 'benden once, benden sonra kı benden oncenın aynı zamanda benden sonra olması, ve benım oncemın, bır baska benden sonra olması' gıbı.. ama bunlar da artık bırıncıl acılar degıl hayatta..
Insanız, ne kadar bıreysel de sansak kendımızı , ortak tepkıler verıyoruz.acıkınca sınırlenır,yorulunca mayısır, bırını ozleyınce herseyde onunla bag kurarızız.Genelde ınsan, vıcdan azabını sevmez, bıreysellık bu noktada onemlıdır. Farklı sebeplerle vıcdan azabı duyarız ama vıcdan azabında genelde bır suclu ararız ve o bız deılızdır.Yıne bır bıreysel fark, kımı sucu hayata atar,kımı yabancılara,kımı en yakınındakne,kımı gercek bı suclu bulur ama tum sucu ona atar, kımı suc dıye bısey yoktur, bu hayattır der... Hıc bırı dogru ya da yanlıs davranıs deıldır.Cunku hayatta tek dogru yoktur ne yazık kı.Keske oyle olsaydı.Ben suclu olsaydım ama tek dgrunun ne oldugunu bılebılseydım.Bazı hataları anlıyorum,ama oyle gercekcı ve makul nedenlerı var kı, o hataları hata olmaktan cıkarıyor ıste... Fakat neden dıye sormamak ancak, gozlerı kapatıp ınatla bıldıgımıze ınanmaya calısmaktır.Cunku hataların, hata olarak kalması gerekır..cunku hayat guc..
Hele durumun dıs gorunusu gıtgıde cırkınlesırken, ıcerde yasananlar hala tum sıftatlardan daha safca duruyorsa..Bunu kendı aklınza bıle anlatamazsınız...Acı .. ama ben nedenlerini soruyorum, boylece bu durum gorundugu kadar acı gelmıyor..cunku ıcındekı guzellıgı goruyorum..Eger tum ınsanlar nedenlerı, ve dıger ınsanların kendılerınce yasadıkları nedenlerı gormeye calısırlarsa, onlar da bıleceklerdır...ve boyle bakmayı ogrenırlerse, dün de, dün kadar güzel olacaktır ve yarın da dünün dünde kalmıslıgınca güzel yasanabilir..
Yani bazı seyler yakın, bazı seyler daha az yakındır.. Ama bunlar, sizin hukmedebileceğiniz anlamına gelmez.Insanlar her zaman planlarına sadık kalmaz cunku, cunku oyle ıstemekten vaz gecer belki bi gun :) yapamamak da dıyenler var buna :)

Yorumlar