üçüncü sınıf kadın'dan....


Anıl Alacaoğlu’nun Üçüncü Sınıf Kadın isimli ilk romanı 2009 yılının Mayıs ayında Minima yayınevinden çıktı. Çok geçmeden 31 Temmuz 2009 tarihinde Başbakanlık Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kurulu tarafından “muzır” bulunarak, 1117 sayılı kanunun 4. maddesi hükmünde belirtilen sınırlamalara tabi olmasına karar verildi.
 
Karar ile Üçüncü Sınıf Kadın adlı roman sadece 18 yaş üstündeki okurlara satılabilecekti. Karar kitabın teşhirinin ve satışının çok görünür yerlerde olmamasına özen gösterilmesi, dükkân vitrinlerinde bulundurulmaması ve halka açık herhangi bir mekânda satışının yapılmaması -ki bu kitabın fuarlara gitmesine de engel bir durum teşkil ediyor- ve hiç bir şekilde ne yazılı ne görsel olarak reklamının yapılmamasını şart koşuyor




  • Kale kapmacadan daha eğlenceli olduğunu söyleyemem ama kendi kalende vurulmaktan iyi olduğunu söyleyebilirim.
  • Hiçbir fahişe müşterisine aşkı vermez, veremez. Onu belki tatmin eder hatta belki bağımlılık yapar. Ama ne olursa olsun onu senin yanında tutan parandır. Paran olmadığında sen onun gözünde bir hiçsindir ve ait olmadığın bütün şehirler aslında ucuz birer fahişedir.
  • Ama ceplerine atıp da götürebilecekleri bir şeyim yoktu. Her şey yine bana aitti ve sonsuza kadar da öyle kalacaktı. Ne kadar önemli olabilirdi ki?
  • Dedikodu olmasın diye küpelerimi, dalga geçmesinler diye bilekliklerimi, dik dik bakmasınlar diye renkli giysilerimi ve yaşamama izin versinler diye kendimi içimden çıkardım.    Yaşıyorum.Yaşıyor muyum?
  • Üzgünüm ama benim bir rahmim yok. Benimle kimse çoğalamaz. Ancak azalır.
  • O, soyadını taşıyacak bir çocuğu dünyaya getirebilmek için bir kadının içine girecek. Sonra çocuğunun annesi olduğu için içine girecek. Sonsuza kadar onun içinde kalacak. Ve ben de onun içinde olacağım.Hepimiz iç içe geçeceğiz. Gitgide yok olacağız.
  • Yalnız kalınca ağlarsa ben daha çok ağlarım, yalnız kalınca ağlamazsa daha da çok.
  •  Elbet bir gün yok olurum. Cehenneme giderim. Ben orada yanarken siz cennette hurilerle takılacağınızı mı sanıyorsunuz? Size bilmediğiniz bir şey söyleyeyim. Hiçbiriniz, hiçbirimiz masum değiliz. O yüzden ölmek için acele etmeyin. Cehenneme gitmek için acele etmeyin.



Yorumlar