Yakalanamaz çok güzel

...
Bir uyur gezer andını bozan gibi
Sıkılı yumruk
Yüzyılına basan bir kötülüğü
hesaplıyorum Ne anlamı var
Mutsuzluktan sonra tasarlanan yaşamın Ne anlamı var şimdinin
Tasarılı öldürüm kural oldukça

Yaşıyor olmaktan söylemeliyim utancımı Unutmuşum beni sevenleri
Artık sevmeyenleri
Kalıyorum alıştığımız uzayda

Tarihe sövüyorum
Ve oturuyorum çağdışı
Geçici heveslerin mevsimlerin Geleneklerin düze ve dolapların Evet duygunum ben
Bu yeryüzünde titreyen her şeye Ve bazen düşünürüm

Dünya değiştirmeli diye
Değiştirip seçmek ölümü
Taş taş kalmak olaylar karşısında Ve b ırakmak kısacası
Her şeyi olduğunca....

..
Ben ki yetim kaldım doğmadan önce Enez yerim içinde

Biliyorum açıktır tan
Ölümlü sabırsızlık
Tek bir gülüşün
Azıcık ücreti
Aynı son
Aynı başlangıç
Aynı bunalım
Seni yitirmenin sonsuza dek.

Sen
Bir dudağın anlattığı Yakalanmaz çok güzel. 


Kateb Yasin (d. 1929-1989)
CEZAYIR

Yorumlar